25 May 2013

Terapi Minda


Dulu..

Aktiviti yang paling seronok dilakukan semasa hati tengah kacau adalah duduk di kedai makan sambil memerhati gelagat orang.. aku tak tahu lah orang lain.. but untuk aku.. aktiviti macam ni berjaya men-distract-kan otak serabut aku dari memikirkan masalah2 dalaman sekejap..

Seronok sebenarnye tengok gelagat orang.. tengok cara orang bercakap.. berjalan..ketawa.. bergosip.. kadang-kadang kalau nasib baik  dapat tengok orang bergaduh.. menangis sume.. Cuma yang tak syok bile ade budak2 yang tak cukup umur dok ber’cinta’ depan mata.. haduii sakit jadinya mata..

Ape-ape pun.. kalau nak memerhati gelagat orang kena pandai cover.. takut orang cop stalker pulak nanti.. naya je.. hahahaha..

4 comments:

  1. Kalau aku nmpk budak2 ber'cinta' tu kan lg saje stare kat dorang smpai dorang rasa awkward! Hahahaha

    ReplyDelete
  2. memerhati tu boleh..

    tapi jgn pulak sampai terbit kata2 dlm hati yg ke arah judging ...
    nanti baik2 takde masalah, timbul lak masalah.

    yg baik dtg dari Allah, yg buruk itu dari kita.. semoga apa yg org keliling kita lakukan, kalau x kena di mata kita, cepat2 kita berdoa, semoga dia dan kita dijauhkan dari godaan syaitan.. godaan syaitan ni sgt susah nk di hindar ... tak kira la kita baik (kita rasa) or kita tak baik.. godaan tetap datang... huallahu'alam..

    sesapa yg sedang tergoda, doesnt mean they are bad.. sbb kita sendiri pon sedang digoda.. godaan paling halus yaitu kita rasa kita baik lalu kita judge orang lain ...na'uzibillah.. paling takut bila satu jari menunjuk ke orang, 4 jari lagi menunjuk ke kita sendiri.. #pengalamansendiri :)

    eh. lari topik ke ni.. wakakkaa...

    ReplyDelete
  3. dulu kalo bosan suka melepak MPH lama-lama..
    sampai org jual buku rasa nak halau

    #tagpartnerincrime

    ReplyDelete