01 September 2013

Masa kecik-kecik - Fara

Masa kecik-kecik dulu, saya penakut makan ubat. Kebetulan saya memang jarang demam.. jadik bila sesekali demam tu, memang sampai meraung2 tak nak makan pil. Ubat air pon takmo. Mak pernah sampai tampar saya sebab saya macam mengada2 sangat tak nak makan pil tu. Kesian saya.

Sampai besar tak suka makan pil.

Bila pregnant, doctor kata wajib amik asid folik, dari situ saya paksa diri makan ubat berbentuk tablet. Anak punya pasal kan. Daripada tablet sekecil asid folik, saya dah boleh telan tablet yg size Panadol. Sekarang, saya boleh telan 4 tablet size Panadol tu sekaligus!


Tapi, vitamin la, bukan Panadol. 

4 comments:

  1. Rentetan dari entry ini ada iklan shaklee hahaha..

    Kfara sama la kitee.. Dani smpi skarang xske mkn obat.. Paksa masa preggy n nak tambah susu utk BF aje.. Sbb tu stok suplement dlm gobok sejak setahun lalu xhabis2.. Huuuaaah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dani, hahahaha Shaklee di mana2 deknon.. sabauu jek lahh.. tapi ini kisah benar hahah.. serius aku bangga aku dh bleh telan pil beso2.. tapi telan panadol mmg susah sket sbb dia ada rasa ubat.. bluueeerrghh..

      Delete
  2. wow telan 4 tablet skali! kalo sol tercekik dah kot.
    nak telan sebijik pon kene teguk air beria.

    ReplyDelete
  3. Pehhhh hebaknyer telan pil sekali 4 bijik! D paling byk leh telan pon 4bijik tp size pil alfafa je laa..hehe

    ReplyDelete