01 September 2013

Masa Kecik-Kecik - DarkWan

Kecik-kecik dulu, aku duduk kampung dengan Atuk. Takde rakan-rakan sepermainan, aku main sorang-sorang. Itupun kalau main tengah panas, kena marah dengan Mak Long.

“Masuk dalam rumah .. cepatt!!!!!!!!!!!!!!!”

Salah satu pengisi masa lapang aku ialah bercakap sorang-sorang dan juga menyanyi. Malah, sambil humming tu aku ada membayangkan yang aku akan mencipta lagu tersebut bila besar nanti.

TV? Waktu dulu, TV pun takde siaran 24 jam. Waktu siaran TV pun bermula pukul berapa? 4:30 petang?

Waktu petang ialah waktu yang bosan sebab Mak Long pun biasanya tidur petang saja (sebelum Asar).Tapi, kalau hujan memang nikmat. Boleh main sampan kertas. Seronok!



7 comments:

  1. Hahaha...
    Apesal cam depressing sgt crite masa kecik-kecik ko nih dop

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku ada cerita lagi saiko, tapi tak sesuai cerita kat blog. huhuh.

      Delete
  2. eh ..errr ..err.. ekceli.. aku pon suka main cakap sorang2... aku jadik A, aku jadik B... hehehe... sama la puloppp..
    and yesss i like main sampan kertasss!! time hujan paling best

    ReplyDelete
    Replies
    1. at least ada 3 model sampan/kapal kertas. yg dalam gambar kat atas tu, jenis kapal. ada jenis sampan; ada bumbung dengan takde bumbung. eheheh.

      Delete
    2. YESS! sampan ada bumbung and sampan tak ada bumbung!! I KNOW! hehehehe!

      Delete
  3. Eeee xpnh rasa main sampan kertas dlm hujan arrr. Mcm best jek bunyik ni..main kat longkang la eh sampan tu??

    ReplyDelete
    Replies
    1. depends.

      kalau nak main sampan tu banyak-banyak kali, main kat anjung rumah. ada air bertakung dan mengalir perlahan masuk ke longkang masa hujan lebat. sebelum masuk longkang, ambik balik sampan tu, main dari tempat mula hanyutkan sampan tu.

      (kecik-kecik dah tau konsep recycle. kellas kan?)

      kalau main kat longkang, selalunya aliran air laju sangat. sampan selalu hanyut.

      Delete