01 April 2013

Rindu itu

adalah anugerah dari Aallah
Insan yang berhati nurani
Punyai rasa rindu

 
Ya! Macam tu laa kalau ikut lagu Hijjaz bertajuk Rindu.

Rindu itu juga wasilah
Tarbiah dari ujian Allah

Perasaan rindu hadir tanpa diundang. Ada rindu yang best.. dah boleh dibajetkan pun.. Tapi ada juga kes rindu permainan perasaan – membuat jiwa kacau.

Sesuatu untuk dikongsi bersama

"...rindu yang disertai dengan menjaga diri padanya dan menyembunyikan daripada orang, maka padanya pahala. Termasuk dalam golongan syuhada di akhirat ialah orang-orang yang mati dalam kerinduan dengan tetap menjaga kehormatan diri dan disembunyikan daripada orang ramai meskipun kerinduan itu timbul daripada perkara yang haram"

14 comments:

  1. http://muzir.wordpress.com/2011/04/17/benarkah-mati-menyembunyikan-cinta-mati-syahid/

    ReplyDelete
  2. Adelah challangeing untuk rindu pada sesuatu yang kita tak nampak.
    kan..

    ReplyDelete
  3. rindu yang nampak, rindu yang kita tak nampak, same je challenging dia!!! urghhh (eh, bunyik mcm aku lak yg ngah rindu ;p hahaha)

    ReplyDelete
  4. [entry Mas] rindu tu, lebih mengasyikkan daripada cinta.. sbb rindu tu boleh di rasa.. sedangkan cinta.. biasanya cinta tu diukur bila rindu mula bertandang...

    OMG. apa kes jiwang lak aku ni. LOL

    ReplyDelete
  5. ohh fara tgh maksudkn rindu dan cinta sesama manusia.. well.. yang tu, kalau suh aku pilih yg mana lebih mengasyikkan, jwpnnya bukan rindu, bukan cinta.. tapi belaian kasih. hahahaha (OMG! Lagi laa jiwang!)

    ReplyDelete
  6. hahaha.. jak.. ko kan.. mana dtg jiwang daaa.. hahahaha

    ReplyDelete
  7. mmg jiwang ahh kebelakangan ni :p kekekekee..~

    ReplyDelete
  8. ecececehh..sorg lagi nk kene giget nih.. mana ada jiwang daaa.. :P

    ReplyDelete
  9. No komen.... pun komen jgk kan? :P

    ReplyDelete
  10. Rinduuuuuu...rindu serindunyeeee..peeerrrggghhhhh..

    ReplyDelete
  11. Rinduuuuuu...rindu serindunyeeee..peeerrrggghhhhh..

    ReplyDelete
  12. Hahaha puk, aku ske lagu tu. Hahahaha

    Tq bintangku atas komen anda tersebut :p hehe

    ReplyDelete