22 April 2013

Mencari Hidayah




“akak, saya suka tengok akak pakai baju lengan panjang macam ni, nampak cantik sangat”


Itu Adila a/p Itam yang baru sahaja aku kenal 3 bulan.

Aku pernah berfikir sampailah aku tak boleh tidur hanya kerana dia bumiputera (asli) bukan Islam dan aku tak tahu apa yang aku boleh buat supaya hati dia tertarik pada Islam. Aku tak pandai nak berdakwah hingga mampu tanamkan tauhid dalam hati dia.


Tapi aku lupa Rasulullah contoh terbaik yang hebat akhlaknya sehingga mampu buat orang jatuh cinta pada Islam. Jadi sekarang aku sudah ada SOLUSI
BAIKI DIRI, TUNJUK AKHLAK ISLAMyang sebenar. Moga dia jatuh cinta!

4 comments:

  1. I likeee!!
    Ayat susulan "Adila nak? akak beli kan baju camni gak.. boleh kite pakai same2"

    Mula2 baju.. kan.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannnn? tu la, tau tak..masuk hari ni dah 3 hari dia try pakai tudung.. comey gile! sekarang dah bawak sembang2 pasal islam.. doakan tau

      Delete
  2. this is such a wonderful reminder! yes. me too facing the same situation. a chinese from china. walaupun dia Buddhist, tapi dia selalu tanya pasal Islam just for the sake of knowledge. but, yang penting, dia rasa safe dengan kita. hopefully dia dapat hidayah. dan jadi ahli syurga. ameen~

    ReplyDelete
    Replies
    1. aamiin2 ya Rabb. teruskan..masa akak pg interfaith convention hr tu, buddist ni sebenarnya terdiri drpd amalan2 cemane pengukutnya supaya jadi baik, so dorang akan attracted to benda2 yang baik. tanggungjawab kita la tau..goodluck arina!

      Delete