16 August 2013

Bila anak kita...


Bila anak kita dah mula belajar nak berjalan kita tak sabar nak tunggu dia boleh berjalan dan berlari. Bila anak kita dah mula belajar nak bercakap kita rasa tak sabar nak tunggu dia petah bercakap!Bila anak kita dah pandai panggil nama kita, kita rasa terharu sangat sebab dia dah boleh beza mak atau ayah dia.

Bila dia dah pandai sebut nama-nama ahli keluarga kita, kita rasa bangga dan happy jugak. Tiba-tiba rasa cepatnya anak kita membesar dan mula pulak berfikir janganlah cepat sangat anak kita membesar. Takut nanti mulalah rindu saat-saat pembesaran dan kecomelan dia masa kecil. Itulah lumrah manusia.  

3 comments:

  1. soalan rutin dari org lain:-
    bila nk kawen, pastu bila nk ada anak, pastu bila la anak ko nk merangkak ni, bila la anak nk bcakap, bila anak nk jalan, bila anak nk skolah, bila anak nk ada bf/gf, bila anak nk masuk univ, bila anak nk kawen, bila anak nak ada anak, etc.. hahahaha..

    soalan dari diri sendiri:-
    mcm posting ko ni la. haha

    apa pun cuba kita amik balik apa yg kita ngah pk pasal anak kita tu, and reflect kat mak kita.. peghh.. moga kita takkan buat mak kita kecewa/sedih dgn perangai2 kita sbg anak.

    eh. apsal aku mcm dah lari topik. hahaha

    apa pun, aku masih bercita2 nk bukak neseri.. nk jaga bebudak yg umo up to 3 y.o je.. budak tu beso sket, ganti budak baru. hahahahaha!! sbb aku suke nk jaga budak baya2 tu :) lepas umo tu, dorg cepat sangat membesar n dewasa.. pastu sure kita akan rindu dia version yg kecik2 dulu.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waw...

      Mas.. aku rasa kalo simpan duit bonus boleh dah bukak neseri..

      Good Luck!

      Kalo ade Neseri 'Kak Mas' masatu maybe Hadi dah besar jadi terpaksa la aku 'abangkan' dia dulu.. ngehehe

      Delete
    2. haaa mas bukakla! aku sapot ko! aku sapot moral jelaaa..hehe

      ye dani jom kite meng'abangkan' anak2 kite! muahahaha

      Delete