10 February 2013

Bahagian Akhir: Permainan Transformers

Beberapa orang sinis memandang sekumpulan orang tua duduk sambil meja di hadapannya penuh dengan transformers. Budak-budak turut melihat dari kejauhan sambil menarik-narik tangan ibu bapa mereka kearah kumpulan orang tua tersebut. Mereka tak terlalu tua sebenarnya, anggaran 28-38 tahun. Mereka bergembira seolah-olah seluruh permasalahan berat di dunia ini telah selesai. Seolah-olah tidak ada lagi kebuluran, kemiskinan atau masalah sosio-ekonomi yang menyebabkan ramai orang melacurkan diri demi kepentingan perut masing-masing atas nama parti dan agama. Salah seorang dari mereka berkata, kami melarikan diri kami seketika dari dunia yang penuh penipuan dan mengisi mimpi kami dengan kegembiraan. Inilah impian masa kecil kami.

6 comments:

  1. hebak gak le ko kecik2 parents belikan transformers... aku dolu2 kecik2 cuma tgk kat tv jek.. alihsuara katun jepun.. sebaya2 ngan citer voltron, mospida, miss comet, gaban, oshin...

    itu sebelum citer chiaki, rin hanekoma and mearo attack mengambil alih lah...

    maksud aku, untung le ko ada transformer .. hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyakan list kaffara tu dani suka gaaaaaaak!!
      tapi yang tak familiar:
      mospida & rin hanekakoma...

      chiaki ajinomoto!!! terus rasa nak jadi pramugari
      mearo attack!!! terus smerang maen bola tampar

      hahha.. penangaaaaaaan..

      Delete
    2. haah iols pon x familiar rin hanekakoma ngan mospida!
      alih suara atok oshin sampai skang orang akan ingat....

      Delete
  2. Dah tua baru dapat beli..
    kumpul duit sendiri..
    ok la tu hobi..

    ada lagi hobi yang lebih mahal umpamanya mengumpul lense kamera dan sbg.. hoho

    *aku hobi murah yang aku start dari muda...
    mengumpul tag barang2 yang dibeli.. dah 2 kotak kut.. (kalau aku shopaholic mesti lagi berkotak2 aku rasa)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pon suke kumpul tag! tapik yang unik jer lah. dolu suker kumpul keychain...ada 2 kotak. tapik dapat kat anak buah aku sumer dah tah kemana :(

      sooo skang aku kumpul postcards! dan stationeries!

      Delete
    2. dah tahu dah nak kasik sol apa masa birthday!!

      Delete