27 June 2013

Save Merapoh Caves Part 2 of 3

Baru permulaan perjalanan dah kena merangkak biawak dalam air yang mengalir sepanjang dalam Gua. Menari-nari mengimbangkan badan menyusuri jalan yang berbatu-batu licin. Menunduk-nunduk mengelak stalagtit. Berapa puluh kali jugak la terantuk helmet. Frasa “Oh mak kau!” memang biasa kedengaran. Kejung peha terpaksa berjalan seperti itik. Merangkak commando dah rasa macam Rambo. Dan meredhakan terpegang t**i kelawar untuk mengimbang badan.

Belum lagi kisah kena panjat 3 air terjun mini berarus deras menggunkan teknik “sandar badan ke dinding dan kaki tolak dinding lagi satu”

Merangkak yang final tu paling best bila dalam kesamaran nampak cahaya matahari dari pintu Gua lagi satu.
Pergh!

 
courtesy: azlishah

3 comments:

  1. Like!! Mmg priceless lah experience mcm ni! Itulah the first n the last kot aku masuk aktiviti meredah sungai dlm gua kot. At least dh rasa sekali utk bercerita pengalaman kaannnn! Tobat xnak dah! Geli geleman bila terigt taik kelawar tu wehhh! Hahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke tobat dah nih..
      ngehehe..

      candat sotong mau?

      Delete
    2. Candat sotong mauk!! Sebab dia bukan masuk gua lg dah. Wakaka

      Delete