24 June 2013

Selera Johor

Kalau tanya saya, sarapan yang saya suka makan dan suka buat, jawapan saya adalah JEMPUT-JEMPUT BILIS

Walaupun namanya jemput2 bilis, biasanya bersama2 di dalamnya kentang dan bawang. Kalau rajin, leh letak udang putih kecik2 tu.. and nak mantop lagi, letak cili padi potong2 siap2 before goreng. Bila tergigit masa makan, nikmat!

Syok!

Jemput2 tu ramai org panggil cekodok. Saya tatau mana datang word cekodok, tapi nama jemput2 kerana adunan tu digoreng dengan diambil sejemput-sejemput menggunakan hujung 5 jari. Ramai orang guna sudu, tapi saya prefer guna hujung jari. Saya pastikan tangan sentiasa bersih!


Rangup di luar, lembut di dalam, Nikmat!


2 comments:

  1. nota:
    jemputz tak de kena mengena dengan jemput-jemput.. haha

    kalau dalam bahsa Kelantan.. Je'puk MakLah

    ReplyDelete