09 January 2013

Kemanakah Destinasi Mereka (dan kita?)

Mencari sekolah tadika utk anak lebih susah daripada mencari universiti! kenapa? itulah tempat pertama mereka hendak mula berdikari. Saya bingung ketika memilih. Bila melihat anak2 orang berhabuk speaking, saya pun nak hantar ke sekolah speaking, bila orang kata bahasa mandarin amat membantu kerjaya masa depan, saya nak yang itu juga.

Kemudian saya tetapkan hati saya.

Anak2 saya masih putih dan suci. hati mereka lembut. inilah masa saya dekatkan mereka dengan Pencipta mereka, rasul mereka dan agama mereka. Dengan ketetapan itu, saya mudah membuat pilihan, dan saya berdoa mudah-mudahan pilihan itu membawa kami sekeluarga kepada destinasi yang diredhai Allah swt.

Ameen.

4 comments:

  1. Yeay.. akhirnya.. senang je kan KFara kan..

    and Yep.. 1st edu pun Dani nak hantar Islamic2.. CIC ada dekat Taman Samudera.. tapi by Hadi 3yo, kalau kami pindah duduk rumah sendiri.. harapnya ade la CIC berdekatan.. huhu..

    Saye suke bila anak2 kecil bace Doa.. especially Doa untuk IbuBapa.. owh so swiiiiit

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoho aku imagine campor ngan pelat2 nye lagik...awww cair!

      Delete
  2. by the time Hadi 3yo.. sure baaanyak lagi choice of islamic school... hehehe.. cam area aku tu.. tak byk lah... yang ada tu plak tak de yg english based.. so aku amik la yg jawa based.. LOL.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hopefully ada makin banyak lah CIC/ islamic kindy yang english based :)

      Delete