01 March 2013

Cinta Monyet

Burukkan bunyinya cinta monyet?


Pernah terfikir kenapa orang tua-tua namakan cinta tu cinta monyet? orang dulu-kala bukankah memang kreatif lalu muncullah perumpamaan ayam dan kucing, lidah biawak,dan besar gajah tapi disebabkan anak-anak melayu yang malu nak berbahasa melayu  bayangkan satu hari nanti

Latar waktu: 2020

Bakal suami : Sebelum saya, awak  pernah bercinta tak?
Bakal isteri :  Pernah cinta monyet dulu dengan rakan sekelas saya.
Bakal suami:  hah! awak monyet? Sampai hati mak saya nak jodohkan saya dengan monyet! Saya tak mahu kahwin dengan awakkkkk!
Bakal Isteri : *terkejut* nasib la aku kena kahwin dengan melayu perasan mak saleh. Buta bahasa.

4 comments:

  1. OMG! hahahaha hopefully tak diskas pasal cinta monyet mcm ni masa mlm pertama lak... mmg potong ar kalo kena yg blurr hahahahha....

    ReplyDelete
  2. baik kawen ngan mat saleh dari kawen ngan yang prasan mat saleh hehehe

    ReplyDelete
  3. tapik orang tua dolu2 mmg kreatif sangat bab kluarkan perumpamaan!

    ReplyDelete