15 March 2013

Jus Langit


Tahukah anda 75 peratus daripada badan kita ini sebenarnya terdiri daripada air?

Mestilah tahu kan.

Dan jika kita tiba-tiba ditimpa kesakitan dan penyakit itu biasanya adalah disebabkan kekurangan air di dalam badan. Dan selebih peratusnya itu adalah disebabkan semua ini telah ditentukan oleh Allah SWT (uiceh… insaf).

Dulu aku tak suka sangat minum air neng. Oh… air neng itu adalah panggilan untuk air masak. Orang zaman sekarang panggil sky juice. Aku rasa air neng ini tak sedap sebab tak ada perisa (perisa ke perasa ha?). Tawar hebeh kan. Tak menarik. Tak style.

Tetapi sekarang ini tidak lagi.

Jus langit hari-hari.

3 comments:

  1. jus langit lepas bangun tidur adalah nikmat terindah. sebab nikmat-nikmat lain akan menyusul selepas itu. huhuhu~

    ReplyDelete
  2. Aku paling suka air masak..
    tapi..
    slalu lupa nak minum... masa breastfeed kena minum atleast 3L!
    ofkos aku lupa nak minum..

    hurgh..

    salah satu adelah sbb cepat na proses.. minum je nak terkucil minum je nak terkucil..

    ReplyDelete
  3. ari2 aku minom jus langit cuma pagi2.. segelas or dua gelas beso. yum2.. sblm ni sebotol gak la.. hehehe.. masa2 lain, byk minom jus duniawi je.. isk3 apa la nk jadik ni mas.. heheh

    ReplyDelete