31 March 2013

Hak Peribadi

Hak peribadi

Sesetengah pihak mengerti dan menghormati hak peribadi pasangan masing-masing. Berbekalkan rasa percaya dan yakin bahawa pasangan adalah jenis yang setia, tu semua takkan jadi masalah.

Tapi lain pula keadaan pada sesetengah pihak lain. Mereka mengganggap pasangan harus berkongsi segala username dan kata laluan untuk akaun-akaun peribadi ; khususnya berkaitan ‘social networking’ @ hubungan so..sial. Opss! Sorry.

Saya berbeza. Saya menghormati hak peribadi pasangan (atau BAKAL pasangan). Tapi sekali kepercayaan ini terkoyak, jangan harap saya akan percaya sekali lagi. Tak kuasa la nak geledah telefon bimbit bijak mereka, komputer peribadi, beg duit, dan segala kepunyaan mereka tu.

Anda bagaimana?

2 comments:

  1. Aku.. Same cam ko.
    Tapi sesekali ade la gertak2.. Tade la buat sbb aku percaya.. And aku hormati..
    Dan yang paling penting...
    Aku percaya kalau orang yang aku percaya itu menipu, Allah mesti akan tunjuknya sooner or later. Tapi diri sendiri tu kena la bersih dari benda2 menipu tu kan.
    Kalau alkisahnya dua-dua pun saling menipu, buang karan je Allah nak tolong. Ye dak.

    ReplyDelete
  2. yup.. sooner or later. selagi dia nk tipu, tipulah.. kan.. tp still... aku ngah komplen ttg org2 yg ske nk kongker barang pasangan nie.. tak reti2 makna hak peribadi ke. hahahaha

    ReplyDelete