03 March 2013

Misteri Senja - Episod 2


“Anak dia mati, kena langgar” 

Jawapanku memang ditunggu-tunggu. Idlan mengangguk2. Agaknya dia berpuas hati.

“Kenapa anak dia mati, dia kejar kita mak?”

Sangkaanku meleset. Knowing Idlan, memang aku kena beri jawapan lengkap. Jadi aku terangkan kepadanya yang waktu kami balik tu, anjing tu tengah kesedihan sebab ada kereta yang baru langgar anak dia.. Jadi, bila ada je kereta lalu, mak anjing pun menyalak dan mengejar, itu tanda dia sedih kehilangan anak. Anjing pun tahu sayang anak.

Idlan diam. Mungkin cuba memahami. Aku biarkan dulu. Aku tunggu apa lagi dia nak tanya. Dengan selamba dia cakap,

“Abang Lan pun sayang mak”



8 comments:

  1. waaa touchy2! abg lan nie mmg thoughtful sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. sian mak anjing tuh jugak alahaiii...

      Delete
    2. kids at his age mmmg tgh suka terlebih fikir kot...
      ----
      a ah syiannn mak anjing... huhuhu

      Delete
  2. ekekekke... tajuk je Misteri... isi tak misteri mana pong hahaha! gotchaaaaa!!

    ReplyDelete
  3. budak2 sangat jujur. dia punya jujur, boleh bikin nangis.

    ReplyDelete
  4. Fuh! Lepas habis baca pun, masih meremang-remang bulu roma dan bulu kaki ni. Seriau je rasa. Tahniah penulis kerana elemen-elemen angker berjaya dizahirkan dengan begitu estetik sekali. Saya rasa karya ini harus diangkat ke peringkat yang lebih tinggi. Kurang-kurang boleh dapat award sebakul dua.

    ahaha *larik*larik*larik*

    ReplyDelete