10 March 2013

Hutang: Akibat tidak berfikir panjang & pelaburan yang menipu

Sungguh! Kalau boleh saya ingin merahsiakan perkara ini dari pengetahuan semua. Saya pernah tertipu kerana terpedaya dengan pujukan seorang rakan yang membuat tawaran 10% keuntungan setiap bulan di atas setiap modal pelaburan dan pada bulan ke-6 anda akan mendapat semula modal pelaburan itu kembali. Bayaran keuntungan hanya bertahan selama 3 bulan dan seterusnya teman saya itu lesap entah kemana. Macam pernah derngarkan? Saya rugi hampir RM 30k dan duit ini saya perolehi melalui pinjaman mudah dari sebuah bank. Bayangkan hutang PTPTN 80K, hutang bank 30K dan 3 kad kredit. Tiada perkataan yang boleh di gambarkan melainkan “disaster”. Kehidupan susah bermula. 

3 comments:

  1. oh noes! hopefully dapat sort satu persatu...insya Allah. Slowly but surely.

    ReplyDelete
  2. I hate hutaaaaaaaang...
    uhuhuhu..
    tapi terkandas gak..

    lagi satu I Hate Service Cards... kalau orang kata tanak tanak la...
    ish semaaaaak!!
    setiap tahun tanya.. grrr

    ReplyDelete
  3. sigh! terus teringat duitku.. pon 30k.. aku doakan org yg tipu tu dibalas Tuhan scr adil kat dunie ni lagi.. ghrr

    ReplyDelete