08 April 2013

Biro Aduan

Selagi mampu / terdaya, memang saya akan usahakan segala apa yang diperlukan oleh semua orang yang saya kenal dan saya sayang. Tetapi jauh di sudut hati kerap bertanya, adakah saya akan mendapat layanan yang sama daripada mereka?

Bukan nak marah atau mengungkit, tapi biasanya sayalah yang kene pujuk diri sendiri apabila mereka semua sepertinya tak faham apa yang saya perlukan. Bila saya berhadapan dengan masalah, siapa je yang ada untuk dijadikan teman mengadu? ALLAH – pilihan terbaik.

"I have always been afraid of losing people I love, but sometimes I keep asking myself: Is there anyone who’s afraid of losing me too?"

5 comments:

  1. mengharap pada yang tak sudi.
    merindu pada yang tak kasih (eh salah topik).

    kalau awak ni lelaki, saya boleh jelaskan macam mana nak rungkaikan permasalahan ni. tapi sebab awak perempuan, kata-kata saya mgkn susah sikit nak dipakai dalam situasi tersebut.

    tapi - kuncikata, hubungkan diri kita dan rakan-rakan kita dgn Allah. sebab ..

    - bila hubungan antara kawan sebab sama sekolah, jadi bila dah tak sama sekolah, hubungan tu terputus.
    - bila hubungan antara kawan sebab duit, jadi bila kita takde duit, hubungan tu terputus.
    - bila hubungan antara kawan sebab minat sama, bila minat masing2 dah lain, hubungan tu terputus.

    bila kita tolong kawan kita krn Allah, jadi kalau kawan tak tolong kita balik pun kita tak rasa kecewa sbb sbnrya kita hulurkan pertolongan tu kerana Allah, bkn sbb dia member kita. pertolongan dr Allah pula, tak semestinya drpd member kita je. byk lagi cara Allah nak tolong kita.

    ReplyDelete
  2. Masa tlg kawan tu xde la mengharap apapa balasan en darkwan.. kita bantu ikhlas kerana Allah. Tp bila masa kita memerlukan kawan dan mereka takde utk kita, harus laa ada sket perasaan kecewa. Nama pon manusia.

    ReplyDelete
  3. Aku slalu down bila bab gini..
    tapi nak pujuk diri..
    Aku bagitau diri "Aku tolong dia ikhlas, kalau bukan dia yang tolong aku.. mungkin orang lain yang kita tak jangka yang tolong kita"

    *so don't hate people too much..
    except your Ex that broke your heart to pieces and kick it around the pavement... ahahah.. tade lah gurau gurau..

    Contoh:
    Kalau kite jenis komitted pergi kenduri orang. Nanti time kite kawin, mungkin org yang kite pergi tu tak dapat datang tapi org yang kite tak jangka datang, datang kenduri kite.. timbal balik..
    hihi
    *boleh ke contoh gitu

    ReplyDelete